Půjdu příkladem a přiznám se. Do celkem nedávné doby jsem byla až posedlá touhou po sladkostech. Sladká chuť mi přinášela kýžený pocit blaha, cukr dodával chybějící energii a celý den jsem se těšila na chvíli, kdy si dám něco sladkého. Znáte to také? Tak si tohle musíte přečíst. Možná je to i váš příběh.

Jak se mlsáním dobrat k nemocem?

Proč jsem začala svou závislost řešit? Trápilo mě z principu být na něčem tolik závislá. A když opakovaně přicházely zdravotní obtíže (opakující se nachlazení a virózy) a navíc se zhoršovaly, řekla jsem DOST!

Tohle nechci svému tělu dělat: zahlcovat ho přemírou cukrů (obecně).

Už před lety jsem na svou závislost na sladkém doplatila – měla jsem „najednou“ v dospělosti nepěkný ekzém a ještě předtím permanentní trávicí potíže. To mě donutilo obíhat různá lékařská vyšetření. Bez výsledku. To jsem tenkrát jen tušila, že je problém mj. ve skladbě mého jídelníčku.

Zvrat

Jednou jsem „náhodou“ šla kolem bylinkářství R.Kindla a dříve než jsem došla na sezení, jsem dostala jednoduchou radu od velmi kompetentní paní prodavačky. Tahle rada mi přinesla obrovskou úlevu ve výrazném zmírnění ekzému.

Věta: „Vynechte teď ovoce“ má možná potenciál rozběsnit nejednoho výživového poradce (já jsem s tím ovšem úplně v pohodě;-). Mně ale přinesla první známky zlepšení zdravotních obtíží.

Fytoterapie, dieta, zpočátku dokonce 14-ti denní očistná kúra od všech sacharidů kromě zeleniny (v podobě příloh, chleba, pečiva…) přinesla časem trvalé odstranění zdravotních potíží. Zásad, které mi pan Roman Kindl vštěpil, se snažím držet dosud (i když jsem od té doby získala mnoho zkušeností v oblasti výživy) a znamenaly vystoupení z bludného kruhu chronických potíží různého druhu.

A právě mj. odklon od této stravy zapříčinil kolečko mých opakujících se nemocí, o kterých v teď mluvím. Rozhodla jsem se s tím něco udělat a potíže odstranit. Tzn. ne koupit si zázračnou piluli, která možná překryje jejich vnější projevy, ale k uzdravení nepřispěje. Co jsem pro znovunastolení svého zdraví udělala?

  • výrazně jsem eliminovala sacharidy, v mém případě jsem viděla, že problém je mlsání a nikoli třebas pojídání knedlíků, pečiva nebo brambor
  • podobně výrazně jsem omezila popíjení kávy, jež jsem také považovala za závislost, která mě omezuje a která může zatěžovat mé ledviny (může se projevovat právě ekzémem nebo nachlazením, hlavně kašlem)
  • vyrobila jsem si domácí kysané zelí, které nám může v zimním období dodat řadu cenných látek pro podporu trávení = podporu imunity (trávicí trakt je náš 2. mozek a jeho stav naprosto zásadně ovlivňuje míru naší obranyschopnosti)
  • nasazuji fytoterapii (od čínských bylin na posílení imunity k bylinám pomáhajícím k regeneraci organismu)
  • vědomě jsem začala pracovat i se svou myslí a podvědomím vštěpováním si myšlenky na své uzdravení

 

 

 

  

Jak na zdravé mlsání bez přidaných sladidel a vaření bez mléka, pšenice a přidaných tuků?

 

Moje vyzkoušené tipy na zdravé trávení nejen při střevním zánětu a 5 desítek většinou bezlepkových receptů netrpělivě čekají, až je vyzkoušíte, v jinak pohodovém e-booku Pohodové trávení. >>>

 

Mlsat můžeme, ale ne programově

 

Všechno v životě je otázkou míry, nejen slazení. Jak tedy sladit zdravěji a udržet se v rovnováze a zdraví?

Já jsem si řekla, že pro mě bude dost obtížné odepřít si např. slazení kaše. Dobře, dám si do ní jen lžičku medu a dochutím skořicí, trochou másla a nepraženým kakaem, které mi dodá cenné prvky jako je vápník, hořčík nebo spousta antioxidantů, ovšem bez „benefitu“ značného množství cukru, který bych získala, pokud bych používala kakao ochucené cukrem nebo mlsala čokoládu.

Řešením není podle mne ani používání většiny alternativních sladidel (např. sirupů včetně agávového nebo javorového s velkým obsahem fruktózy, která se nám oproti obyčejné sacharóze, tedy klasickému cukru, mnohem mnohem více vstřebává.)

Zdravější slazení je:

  • rozumné slazení medem
  • slazení čerstvým ovocem – banány, jablky atd. (v kaších, dezertech pečených i nepečených)
  • slazení sušeným ovocem, oblíbené jsou dnes datle, ale mohou to být fíky, meruňky, švestky atd.
  • slazení poněkud zdravějším palmovým nebo kokosovým cukrem, případně sušenou třtinovou šťávou, pokud se nedokážete oprostit od „klasického“ slazení, i u nich však dbejte na malé množství nebo frekvenci používání.

Chcete jednou provždy vyřešit zdravé mlsání?

 

Tipy na opravdu zdravé sladkosti bez nezdravých sladidel a přídatných látek i výrobu zdravých sladkostí doma objevíte v e-booku BIO A ZDRAVÉ SLADKOSTI POD LUPOU. Klikněte na tlačítko a stáhněte si ho úplně ZDARMA. >>>