Netradiční zdravá nadílka pro děti nebo velikonočně vybarvená příloha ke svátečnímu stolu

Chcete-li si je vyrobit, není třeba žádného speciálního postupu a zajímavá zdravá pochutina je hotová:

  • osvěží sváteční tabuli.
  • zpestří často nezdravou velikonoční nadílku.
  • ozdobí sváteční stůl.

Ingredience:

  • rýže (nejlépe kulatozrnná, nebo na rizoto)
  • špetka soli (na slano může být více, podle chuti)
  • šafrán (kurkuma, ale pozor, je hodně chuťově výrazná) na obarvení do žluta
  • karob na obarvení dohněda
  • mrkev na obarvení do oranžova
  • červená řepa na obarvení do červeno-oranžova atd.

Máte-li po ruce např. špenát nebo borůvky, určitě je můžete využít pro dosažení zeleného, resp. namodralého odstínu.

Postup:

  • Dejte vařit rýži (nezapomeňte na zásadu správného vaření rýže pro eliminaci těžkých kovů: po důkladném omytí vařte ve velkém, klidně 6-10-inásobném množství vody a po změknutí slijte).
  • Přidejte potřebnou surovinu (koření, ovoce nebo zeleninu dle vybrané barvy.)
  • Po slití tvořte lžící malé bochánky připomínající poloviny vajíček.
  • Po vychladnutí můžete nazdobit polevou, pokud vám třeba zbyla po zdobení perníčků.

Rýžová vajíčka na sladko:

  • Přimíchejte rozmixované datle (mně zbyl po tvoření dortu datlový krém, tak jsem ho přidala).
  • Nebo přidejte rozmixovaný, resp. dobře rozmačkaný banán.

Rýžová vajíčka dětem moc chutnala, mně konečně taky. 🙂 Ať zachutnají i vám!

Krásné a zdravé Velikonoce bez chemie!

Ještě něco nakonec, ale podstatné!

Jak vařit rýži tak, abyste eliminovali na minimum obsah arzenu v rýži? O tom, jak je to s obsahem arzenu v rýži a jak ji upravovat, abyste z ní měli víc užitku než škody. Zvlášť pokud ji jíte denně. Čtěte tady. >>> 

Ještě nemáte a chcete je? Tipy pro chytré nakupování zdravých sladkostí?

Napište si o ně. Tipy, jak nenaletět a zbytečně neutrácet za ne tak docela zdravé sladkosti.

Najdete je v tomhle e-booku zdarma. >>>

Zdravé sladkosti, biopotraviny