Půjdu příkladem a přiznám se. Do celkem nedávné doby jsem byla až posedlá touhou po sladkostech. Sladká chuť mi přinášela kýžený pocit blaha, cukr dodával chybějící energii a celý den jsem se těšila na chvíli, kdy si dám něco sladkého. Znáte to také?

Dost mě tato moje závislost a neřest trápila. A když opakovaně přicházely zdravotní obtíže (opakující se nachlazení, virózy), řekla jsem DOST! Tohle nechci svému organismu dělat: zahlcovat ho přemírou cukrů (obecně). Už před lety jsem na svou závislost na sladkém doplatila – velmi nepěkný a nepříjemný ekzém a ještě předtím neustálé trávicí potíže – mě donutily obíhat různá lékařská vyšetření. Bohužel bez výsledku. To jsem tenkrát jen tušila, že je problém mj. ve skladbě mého jídelníčku.

Jednou jsem „náhodou“ šla kolem bylinkářství a než jsem došla na sezení, hned rada paní prodavačky (tak si představuji prodavačku mých snů :-)) mi přinesla obrovskou úlevu ve výrazném zmírnění ekzému.

Věta: „Vynechte teď ovoce“ má možná potenciál rozběsnit nejednoho výživového poradce. Mně ale přinesla první známky zlepšení zdravotních obtíží.

Fytoterapie, dieta, zpočátku dokonce 14 denní očistná kúra od všech sacharidů přinesla po týdnech, měsících a nakonec letech, protože se zásad, které mi pan Roman Kindl vštěpil, snažím držet dosud, znamenaly vystoupení z bludného kruhu chronických potíží různého druhu.

A právě, odklon od stravy, mj. zapříčinil kolečko mých nedávných opakujících se nemocí. Rozhodla jsem se s tím něco udělat. Tzn. ne koupit si zázračnou piluli, která možná překryje jejich vnější projevy, ale k uzdravení nepřispěje. Co jsem pro znovunastolení svého zdraví udělala?

  • výrazně jsem eliminovala sacharidy, v mém případě jsem viděla, že problém je mlsání a nikoli třebas pojídání knedlíků, pečiva nebo brambor.
  • podobně výrazně jsem omezila popíjení kávy, jež jsem také považovala za závislost, která mě omezuje a která může zatěžovat mé (geneticky) slabé ledviny (může se projevovat právě ekzémem nebo nachlazením, kašlem)
  • vyrobila jsem si domácí kysané zelí, které nám může v zimním období dodat řadu cenných látek pro podporu trávení = podporu imunity (trávicí trakt je náš druhý mozek a jeho stav naprosto zásadně hraje roli v míře naší obranyschopnosti)
  • nasazuji fytoterapii (od čínských bylin na posílení imunity k bylinám pomáhajícím k regeneraci organismu)
  • vědomě jsm začala pracovat i se svou myslí a podvědomím vštěpováním si myšlenky na své uzdravení

Mlsat můžeme, ale ne programově

Vše je otázkou míry, nejen slazení. Jak tedy sladit zdravěji?

Já jsem si řekla, že pro mě bude dost obtížné odepřít si např. slazení kaše. Dobře, dám si do ní jen lžičku medu a dochutím skořicí, trochou másla a nepraženým kakaem, které mi dodá cenné prvky jako je vápník nebo spousta antioxidantů, ovšem bez „benefitu“ značného množství cukru, který bych získala, pokud bych používala kakao ochucené cukrem nebo mlsala čokoládu.

Řešením není podle mne ani používání většiny alternativních sladidel (např. sirupů včetně agávového nebo javorového s velkým obsahem fruktózy, která se nám oproti obyčejné sacharóze, tedy klasickému cukru, mnohem mnohem více vstřebává.)

  • rozumné slazení medem
  • slazení čerstvým ovocem – banány, jablky atd. (v kaších, dezertech pečených i nepečených)
  • slazení sušeným ovocem, oblíbené jsou dnes datle, ale mohou to být fíky, meruňky, švestky atd.
  • slazení poněkud zdravějším palmovým nebo kokosovým cukrem, případně sušenou třtinovou šťávou, pokud se nedokážete oprostit od „klasického“ slazení, i u nich však dbejte na malé množství nebo frekvenci používání.

Chtěli byste jednou provždy vyřešit zdravé mlsání? Tipy na opravdu zdravé sladkosti bez nezdravých sladidel a přídatných látek i výrobu zdravých sladkostí doma objevíte v e-booku BIO A ZDRAVÉ SLADKOSTI POD LUPOU. Klikněte na tlačítko a stáhněte si ho ZDARMA.

Vyznává zásady zdravého životního stylu, ráda a zdravě jí, baví ji tvořit zdravé domácí výrobky a, pokud je třeba, léčí se přírodními prostředky. Záleží jí na zdraví svém, své rodiny, ale i naší planety. V souladu s těmito zásadami se snaží vést svůj život. Proto i ve své práci inspiruje lidi k podobnému přístupu. Je autorkou eBooků „Bio a zdravé sladkosti pod lupou“, „Kuchyň bez zbytečné chemie“ a „5 tipů, jak si jídlo užívat a snadno ho zažívat“.